« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Od 12. do 19. 10. 2009. godine profesorica Dubravka Lapčić bila je na kontakt seminaru u gradu Amiensu (130 km sjeverno od Pariza) na kontakt seminaru vezanom uz projekt Comenius.
Cilj odlaska bila je mogućnost povezivanja naše škole s ostalim školama EU koje se žele uključiti u projekt Comenius.
Svrha povezivanja je suradnja učenika i profesora iz više škola na zajedničkom projektu koji je vezan uz samoodrživi razvoj.
Smatramo da naša škola, koja učenicima nudi niz programa u obrtničkim i industrijskim zanimanjima, igra važnu ulogu u pripremanju istih da postanu odgovorni članovi društva.
Od 12. do 19. 10. 2009. godine profesorica Dubravka Lapčić bila je na kontakt seminaru u gradu Amiensu (130 km sjeverno od Pariza) na kontakt seminaru vezanom uz projekt Comenius.
Cilj odlaska bila je mogućnost povezivanja naše škole s ostalim školama EU koje se žele uključiti u projekt Comenius.
Svrha povezivanja je suradnja učenika i profesora iz više škola na zajedničkom projektu koji je vezan uz samoodrživi razvoj.
Smatramo da naša škola, koja učenicima nudi niz programa u obrtničkim i industrijskim zanimanjima, igra važnu ulogu u pripremanju istih da postanu odgovorni članovi društva.
Hrvatska vlada i hrvatsko društvo kroz već duži period ulažu puno napora da Republika Hrvatska postane punopravna članica EU, a cijelo društvo pokušava doseći europski standard u idejama o organizaciji, razvoju i održanju modernog i odgovornog građanskog društva.
Profesorica Dubravka Lapčić učestvovala je kao predstavnik naše škole na kontakt seminaru u francuskom gradu Amiens koji je udaljen od Pariza 130 km, a nalazi se na sjeveru Francuske. Svrha odlaska na seminar bila je povezati se i umrežiti sa školama koje su već uvrstile samoodrživi razvoj u svoj školski kurikulum ili im je to namjera.
Željeli bismo poslati naše učenike i profesore u takove škole da aktivno sudjeluju u njihovim sadašnjim i budućim projektima. Cilj je razviti module koje možemo koristiti u kurikulumu naše škole, ali i ponuditi takove modele na regionalnom i nacionalnom nivou.
Na seminaru u Amiensu učestvovalo je 49 učesnika iz 15 zemalja: Belgije, Bugarske, Hrvatske, Njemačke, Španjolske, Finske, Francuske, Italije, Litvanije, Makedonije, Nizozemske, Norveške, Rumunjske, Slovačke, Turske i Velike Britanije, a s organizatorima na seminaru je bio sveukupno 61 učesnik - predstavnici Francuske nacionalne agencije i stručnjaci iz odjela za međunarodne odnose i odjela za Samoodrživi razvoj Francuskog ministarstva.
Prije odlaska na seminar, profesorica Lapčić se dobro informirala o programu cjeloživotnog učenja, osobito Comiensu i zemlji domaćinu ovog kontakt seminara. Razgovarala je s nekoliko kolega i učenicima zainteresiranim za projekt, te je zajedno sa njima došla do zaključka da bismo željeli raditi na projektu očuvanja i zaštite naših rijeka i na projektu ekološki osviještenog upravljanja vodama.
Profesorica Lapčić informirala se o učesnicima seminara, o njihovim školama i programima na kojima žele raditi, kako bi lakše odabrala potencijalne partnere za naš budući projekt.
Većina učesnika, kao uostalom i naša profesorica Dubravka Lapčić, predstavila je svoje škole i zemlje iz kojih dolaze na Sajmu učesnika, koji je bio organiziran 14. 10. 2009. Profesorica je predstavila našu školu Power Point prezentacijom i prikazala je film o našoj školi na DVD-u, a našu zemlju i županiju DVD-om Turističke zajednice Hrvatske te brošurama.
Već tu prvu večer mnogi su učesnici ostvarili uspješne kontakte s budućim partnerima.
Također je profesorica upoznala i predstavnike Francuske nacionalne agencije te Predstavnike Ministarstva obrazovanja i predstavnika Odjela za samoodrživi razvoj pri Ministarstvu.
Idući dan bilo je službeno otvorenje seminara što je bila prilika da se upoznaju svi ciljevi, metodologija i da se dobiju konkretne informacije o seminaru te o samoj regiji kao i o uspješnim primjerima razvoja nekog projekta. Dok smo u popodnevnim satima istog tog dana nastojali pronaći odgovarajuće partnere za svoj projekt, ujedno smo dobili priliku i da testiramo i naše komunikacijske i naše diplomatske vještine.
Nakon što smo čuli prezentaciju o ključnim elementima dobrog projekta, oboružani dobrom voljom i korisnim informacijama, radili smo u grupama kako bismo definirali ciljeve, aktivnosti i očekivane rezultate našeg budućeg projekta. To nije bio lagan posao zato što smo morali biti vrlo određeni, konkretni i detaljni, a većina partnera u profesoričinoj grupi je bila bez ikakvog prijašnjeg iskustva u tim stvarima. No izvrsna suradnja i doprinos partnera urodili su uspješnim Nacrtom našeg projekta.
Profesorica Lapčić je kao predstavnica naše škole stekla 7 partnera i to iz Francuske, Belgije, Norveške, Litvanije, UK, Italije i Rumunjske. Naša osmeročlana skupina bila je najbrojnija grupa te je pobudila velik interes organizatora i ostalih grupa zbog izuzetne dinamičnosti u suradnji i zbog obimnog i svestranog projekta koji obuhvaća čak i djecu predškolskog uzrasta.
Posljednjeg dana informirani smo o procesu prijave za Comenius partnerstvo i kako pripremiti i finalizirati nacrt projekta. Radna skupina je prezentirala svoje Nacrte projekata, diskutirala o njima te evaluirala cijeli seminar.
NAZIV PROJEKTA – CLEAR AS WATER
Tema i cilj projekta je podizanje svjesnosti o globalnoj važnosti očuvanja voda i o važnosti racionalnog upravljanja vodama. Želimo usmjeriti pažnju mladih ljudi na ekološke probleme s kojima se suočava Europa i cijeli Planet - stalne klimatske promjene i zagađivanje mora, rijeka, jezera i kanala.
Želimo sačuvati prirodu u svim njenim oblicima, kako bismo našli ekološki prihvatljivo rješenje za razvitak nacija. Apsolutni prioritet je spasiti Planet od ljudske eksploatacije, ako želimo osigurati samoodrživu budućnost za buduće generacije.
Naziv projekta je zapravo francuska poslovica – «Clear as the water from the rocks» - znači da je to nešto što je razumljivo samo po sebi, jasno samo po sebi, jasno kao dan. Taj naslov smo odabrali kako bismo osvijestili i kod djece i kod šire zajednice da je očuvanje voda imperativ opstanka na zemlji i da je to nešto što bi trebalo biti jasno samo po sebi.
Projekt će djecu iz različitih zemalja Europe približiti njihovom okolišu, razvijajući bolje razumijevanje okoline i problema u njoj. To ćemo postići ukazivanjem na različite situacije, a vezano uz kvalitetu menadžmenta vodama u našim sredinama, te prijedlogom za rješenje problema, kroz upoznavanje različitih kulturnih nasljeđa osam zemalja članica projekta i njihovog odnosa i kulture ophođenja prema vodama.
Učenici će dobiti priliku za novim spoznajama i iskustvima te znanjima koja će dovesti do veće osviještenosti o problemima okoliša te će naučiti kako postati pravi čuvari svojih ekosustava.
Vjerujemo da bi naši profesori i učenici imali značajne koristi od uključenja u taj program i da bi znali diseminirati znanje i vještine te ih implementirati u buduće projekte naše škole.
Smatramo da bi i našim učenicima izrazito koristilo iskustvo suradnje s učenicima iz EU na zajedničkom projektu i posjet školama kako bi stekli vještine potrebne za cjeloživotno učenje. Mi zastupamo aktivno uključenje učenika u sve faze projekta na taj način da učenici uče od drugih učenika koji su sudionici projekta.