Mješovita industrijsko-obrtnička škola Karlovac

Termini informacija

Popis udžbenika

MIOŠ na maturalnom putovanju
Autor: Administrator , 17. 5. 2017.

Nakon tri tjedna prepričavanja doživljaja i događaja te prelistavanja slika s maturalnog putovanja uspjeli smo skupiti dojmove i staviti ih na papir, kako bi mrvicu proživljenog kroz šest dana maturalnog putovanja i vama dočarali.

U nastavku možete pročitati sve o našem putovanju i pogledati galeriju fotografija.

Grupa od 57 učenika trećih razreda i 4 profesorice svoje proljetne praznike ispunili su odlaskom na maturalno putovanje. Dana 18. travnja 2017., rano iza ponoći, već u 3.00 sati krenuli smo na put prema Pragu i Budimpešti. Vožnjom kroz Hrvatsku i Sloveniju u jutarnjim satima smo stigli u Austriju, tamo smo posjetili Tvornicu čokolade Zotter. Da, išli smo gledati (i jesti) čokoladu!! Posjet tvornici čokolade započeli smo u Kakao kinu, gdje su nam prikazama dva filma o proizvodnji Zotter čokolade. Filmovi nisu trajali dugo, bili su dobri, informativni i zabavni. Nakon toga dobili smo keramičku žlicu i bili slobodni kretati se po tvornici kojim god tempom želimo i usput, ono što možemo samo sanjati, kušati sve one divne čokolade. I tako hodate, hodate i hodate i probate sad ovaj komadić, sad onaj komadić pa onaj tamo idući. Možete biti izbirljivi koliko god želite jer ovdje čokolade dolaze s različiti dodacima, a neki vas čak i iznenade. Prepuni energije cijeli posjet smo završili obilaskom parka i zoološkog vrta te nastavili put prema Pragu. U kasnim večernjim satima stigli smo u Prag. Nakon što smo obavili sve one silne formalnosti, prijavili se u hotel, smjestili u sobe, večerali, spremili smo se vidjeti kakva je Prag noću. Poneke od nas Prag je očarao već prvu noć. Oni drugi ostali su pozitivno iznenađeni Pragom već sljedećeg dana, naime nakon doručka krenuli smo u razgledavanje i upoznavanje Praga. Šetnju gradom započeli smo na Hradčany, povijesnom dijelu grada u kojem je predivni Pražsky hrad, dvorac kao iz bajke. Vidjeli smo i crkvu sv. Vida, najstariju gotičku katedralu u Srednjoj Europi, zatim Zlata ulička najpoznatiju po malim kučicama i književniku Franzu Kafki. Do Staromestskih namesti prošetali smo Karlovim mostom uz pokoje zaustavljanje radi slikanja uz jednu od 30-ak statua ili samo zbog prekrasnog pogleda. Šećući starim dijelom grada i prateći mnoštvo znatiželjnika došli smo pred praški astronomskog sata, uz kojeg se vežu mnogobrojne legende, a svakog punog sata odvija se mala predstava 'šetnja apostola'. Obilazak grada završili smo na Vltavi. Ploveći brodom po Vltavi, zadivljeno smo promatrali obale Praga te uživali u posluženom ručku. Slobodno vrijeme smo iskoristili svako na svoj način upoznajući i istražujući skrivene tajne Praga. U hotelu smo se okupili na večeri te se dogovorili za izlazak u jedan od Praških klubova. Nakon upoznavanja s noćnim životom Praga, trećeg dana uputili smo se na izlet prema Karlovym Varyma. Prvo smo posjetili Becher muzej te smo saznali smo sve o proizvodnom procesu ovog biljnog likera. Do točnog recepta nismo došli, njega navodno samo dvoje ljudi zna. Slobodno vrijeme potrošili smo na šetnju i upoznavanje s gradom, koji je sa svojih 12 termalnih izvora najpoznatije češko lječilište. Po povratku u Prag, nakon večer pao je dogovor za ponovni izlazak. Noćni život Praga neke je toliko očarao da je sve trebalo ponoviti. Četvrtog dana našeg putovanja uputili smo se prema Budimpešti, putem smo se zaustavili nakratko u Bratislavi. Razgledali smo kulturno-povijesne građevine, od kojih svakako treba istaknuti prekrasan dvorac na brdašcu s kojeg puca zadivljujući pogled na Dunav. Šećući glavnim trgom i ulicama Bratislave naišli smo na razne zanimljive kipove te uspjeli okinuti koju sliku kao i svi turisti. Ukratko čini nam se kako je Bratislava simpatičan grad. Navečer, nakon cjelodnevnog puta stigli smo u Budimpeštu, večerali, smjestili se u hotel, a onda je počelo večernje druženje. Sutradan smo svi bili spremni sa mjesnim vodičem razgledati grad. Vidjeli smo većinu gradskih znamenitosti: Ribarsku tvrđavu, crkvu sv. Matijaša, parlament, Gellert brdo, Citadelu, Andrasy bulevard, Trg heroja, mostove od kojih je najpoznatiji Lančani most. Umorni ali prepuni dojmova ostajemo poslijepodne u gradu kako bi svatko sebi pronašao još pokoji događaj ili detalj koji će dugo nositi u sjećanju. Posljednjeg dana odjavili smo se iz hotela i prvo uputili prema Tropicariumu. To je najveći akvarij srednje Europe u kojem borave egzotične ptice, majmuni, ribe, aligatori, morski psi i ostali gmazovi. Nevjerojatan je osjećaj da se svega par centimetara od vas nalazi aligator ili da vas odvaja par milimetara stakla dok promatrate morske pse kako se šeću tunelima akvarija. Zadivljeni akvarijima prepunih malenih šarenih morskih ribica odlazimo na posljednju stanicu našeg putovanja, Balaton. Očarani dosada viđenim program i ručak na Balatonu nisu nas pretjerano oduševili, no držala nas je ideja što smo skoro pa doma. U Karlovac smo stigli oko 21.00 sat, sretni jer smo se vratili kući, a tužni što je putovanje završilo. Bilo je to edukativno putovanje, puno smo novoga spoznali, naučili i vidjeli, ali i zabavno. Sigurno svatko od nas sa ovog putovanja nosi puno snažnih i pozitivnih dojmova.

Ivana Barić, mag.psych.

Fotografije možete pogledati ovdje.