« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ravnateljica Snježana Erdeljac i profesorica Mirjana Kovačić sudjelovale su na transnacionalnom seminaru o izradi strategije internacionalizacije škole u Budimpešti od 05.04.2016. do 08.04.2016. U nastavku pročitajte izvješće profesorice Kovačić, a fotografije sa seminara pogledajte u fotogaleriji.
Na seminaru je sudjelovalo 50 predstavnika različitih škola i ustanova iz 11 europskih država. Strukovno obrazovanje neminovno je povezano s internacionalizacijom. Internacionalizacija podrazumijeva mobilnosti učenika i djelatnika škole, sudjelovanje na međunarodnim natjecanjima, dolazak stranih učenika i profesora u školu. Mnoge strukovne ustanove u Europi razvile su načine za uključivanje međunarodnih aktivnosti u svoje djelovanje jer se na taj način poboljšava podučavanje, djelatnici se stručno usavršavaju, a učenike se priprema za međunarodno tržište rada. Seminar se sastojao od prezentacija o tome kako identificirati glavne sastavnice za izradu strategije internacionalizacije. Upoznati smo s europskim i globalnim meta-strategijama u području strukovnog obrazovanja. Predstavljeni su primjeri dobre prakse: strategija internacionalizacije ustanove Hyria Education iz Finske i srednje ugostiteljske škole Gundel Karoly iz Mađarske. Predstavnici tih ustanova govorili su nam o tome kako su njihove ustanove izradile strategije internacionalizacije i na koji način su se uhvatili u koštac s definiranjem strateških ciljeva. Radile smo u timu s predstavnicima ustanova iz različitih država gdje smo pokušali definirati strateške ciljeve ustanova; radile smo u paru kao predstavnice iste ustanove; predstavljale rezultate u plenumu i raspravljale. Zaključeno je da je za opstanak škole vrlo važno da se škola promovira kao ustanova s internacionalnim aktivnostima, da se kod djelatnika škole poveća pozitivan stav prema tome i da se što više djelatnika uključi u te procese kako bi škola i njezini programi postali popularniji među učenicima, a djelatnici mogli razvijati svoje potencijale usavršavanjem stranih jezika i usavršavanjem u struci. Bile su organizirane i kulturne aktivnosti u sklopu kojih smo se vozili brodom po Dunavu i razgledavali grad.