Sektor graditeljstva i geodezije
ČETVEROGODIŠNJA ZANIMANJA
Arhitektonski tehničar
Arhitekti i građevinari stvaraju svijet u kojem živimo, oni ostavljaju trajne i neizbrisive tragove u prostoru. Graditeljska struka zbog svoje jedinstvenosti omogućit će vam kroz proces obrazovanja intelektualno sazrijevanje, razvijanje različitih vještina i sposobnosti. Učenici koji vole crtati, koristiti računalo, imaju osjećaj za prostor i već sada viziju životnog opredjeljenja u graditeljskoj struci pronaći će se i ostvariti svoje ciljeve kroz školovanje za arhitektonskog tehničara.
Zanimanje arhitektonski tehničar omogućuje uključivanje na tržište rada i zapošljavanje odmah nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja:
– rad u projektnim uredima (u razradi nacrta na računalu i izradi tehničke dokumentacije),
– rad na gradilištima (suradnja u vođenju gradilišta i gradilišne dokumentacije).
Svi učenici smjera arhitektonski tehničar mogu polagati državnu maturu koja im omogućuje nastavak školovanja:
– na arhitektonskom fakultetu (znanstveni studij),
– na ostalim tehničkim fakultetima i veleučilištima,
– na ostalim veleučilištima i fakultetima.
Specifičnost zanimanja arhitektonski tehničar:
– sposobnost likovnog izražavanja, poznavanje povijesti umjetnosti i arhitekture,
– znanje i vještina izrade arhitektonskih nacrta stambenih i jednostavnijih javnih zgrada,
– poznavanje stambenih zgrada i osnovnih pravila za arhitektonsko projektiranje.
Znanja, vještine i sposobnosti koje se stječu strukovnim predmetima:
– informatička pismenost (programi za obradu teksta i izradu nacrta),
– sposobnost prostorne percepcije i prostornog zora,
– znanje proračuna jednostavnijih nosivih sklopova građevina,
– poznavanje suvremenih arhitektonskih konstrukcija, materijala i tehnologija,
– poznavanje zakonodavstva vezanog uz graditeljstvo,
– poznavanje cjelokupnog procesa planiranja i organizacije u graditeljstvu.
Građevinski tehničar
Graditeljstvo je idealan spoj umjetnosti i tehnike. Građevinski tehničar smjer je za učenike koji vole crtati, računati, raditi na računalu, imaju potrebu za individualnim pristupom, ali i za radom u grupi, imaju osjećaj prema prostornim sadržajima i zahvatima u prostoru, skloni su tehničkom načinu razmišljanja i već sada imaju viziju životnog opredjeljenja u graditeljskoj struci.
Zanimanje građevinski tehničar omogućuje zapošljavanje odmah nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja:
– rad u projektnim uredima (u razradi nacrta na računalu i izradi tehničke dokumentacije),
– rad na gradilištima (suradnja u vođenju gradilišta i gradilišne dokumentacije).
Svi učenici smjera građevinski tehničar mogu polagati državnu maturu koja im omogućuje nastavak školovanja:
– na građevinskom fakultetu/veleučilištu (znanstveni/stručni studij),
– na tehničkim fakultetima i veleučilištima,
– na ostalim fakultetima i veleučilištima.
Specifičnost zanimanja građevinski tehničar:
– poznavanje tehnologije građenja i građevne mehanizacije,
– poznavanje vodogradnji (proračuna i izrada projekta kanalizacije i vodovoda),
– poznavanje prometnica (izrade nacrta cesta i željezničkih pruga).
Znanja, vještine i sposobnosti koje se stječu strukovnim predmetima:
– informatička pismenost (programi za obradu teksta i izradu nacrta),
– sposobnost rješavanja različitih tehničkih problema, sposobnost prostorne percepcije,
– znanje proračuna jednostavnijih nosivih sklopova građevina,
– poznavanje suvremenih vrsta konstrukcija, materijala i tehnologija,
– poznavanje zakonodavstva vezanog uz graditeljstvo,
– poznavanje cjelokupnog procesa planiranja i organizacije u graditeljstvu,
– poznavanje karakteristika gradilišta i građevinske industrije.
TROGODIŠNJA ZANIMANJA
Keramičar-oblagač
Keramičarski radovi spadaju u obrtničke radove koji se izvode u završnoj fazi građenja nekog objekta i pripadaju građevinskoj grupi zanimanja koja je uvijek tražena. Osnovni posao keramičara-oblagača je oblaganje podova, unutarnjih zidova, terasa, stupova i drugih površina raznim vrstama pločica koje se lijepe žbukom ili posebnim ljepilom na propisno pripremljenu podlogu.
U radu je potrebno rezanje i brušenje pločica te stalna kontrola kvalitete postavljenih pločica. Nakon postavljanja pločica nanosi se masa za fugiranje kojom se pločice povezuju u kompaktnu cjelinu. Keramičar treba dobro poznavati grafički način izražavanja i služiti se nacrtima jer po njima radi. Također mora imati temeljna matematička znanja kako bi mogao obavljati precizna mjerenja i proračune. Mora poznavati materijale koje koristi, njihova svojstva i tehnologiju. Keramičar radi uglavnom u zatvorenim prostorima, ponekad u vanjskim prostorima i industrijskim pogonima.
Posao često obavlja u čučećem ili klečećem položaju Za obavljanje poslova keramičara važna je sposobnost prostornog predočavanja, smisao za lijepo, uredan vid i dobro razlikovanje boja i nijansi. Obrazovanje keramičara traje tri godine. Prilikom upisa u školu potrebno je prethodno zaključiti ugovor o naukovanju s građevinskom tvrtkom ili obrtom. Nakon završetka obrazovanja polaže se završni ispit i stječe kvalifi kacija.
Keramičari se zapošljavaju u građevinskim tvrtkama ili obrtima. Također mogu otvoriti vlastiti obrt.
Monter suhe gradnje
Monter suhe gradnje izvodi montažne radove suhim postupcima (suha gradnja) na novim zgradama svih namjena i u adaptaciji starih zgrada.
Ovi radovi imaju brojne prednosti naspram zidarskih radova (izrada pregradnih zidova, unutarnje žbukanje zidova i stropova, izrada estriha) pa ih sve češće zamjenjuju. Razvoj novih materijala već omogućava i primjenu suhe gradnje i u vanjskim prostorima.
Zato se neprestano povećava mogućnost zapošljavanja za ovo zanimanje u graditeljskim poduzećima ili obrtima, a mogu osnovati i vlastiti obrt.
Radovi se odvijaju u zatvorenom prostoru, manje su fizički naporni od ostalih radova u graditeljstvu, zanimljivi su, mogu biti kreativni.
Monter suhe gradnje izvodi sljedeće radove: izradu montažnih pregradnih zidova, izradu spuštenih stropova, oblaganje zidova i stropova, postavljanje suhog estriha.
Svi radovi sastoje se od montaže potkonstrukcije, postavljanja izolacije i pričvršćivanja ploča, elemenata ili lamela od različitih materijala na potkonstrukciju (najčešće su to gips kartonske ploče i elementi).
Praksu obavljaju u poduzećima i obrtima gdje stječu potrebnu vještinu koja će im omogućiti napredovanje i usavršavanje. Često se zapošljavaju kod poslodavca gdje su polazili praksu.
Tijekom školovanja sudjeluju na državnim i međunarodnim natjecanjima i postižu zapažene rezultate.
Pomoćni polagač keramičkih pločica TES
Ovaj program namijenjen je učenicima koji su završili osnovnu školu po prilagođenom ili individualiziranom programu i imaju izravan upis.
Nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja dobivaju nižu stručnu spremu.
Osposobljeni su za pomoćne poslove, međutim, većina učenika bez problema savlada i zahtjevnije zadaće te se osposobi za većinu poslova u struci.
Nakon završene škole mogu se zaposliti u obrtničkim ili industrijskim pogonima ili otvoriti obrt.
Nastava se održava u malim grupama do 10 učenika u razredu, a učenici su 2-3 dana u tjednu na praksi.
Rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima
Uz pomoć građevinskih strojeva kao što su dozer, skrejper, utovarivač, grejder, rovokopač i različite vrste bagera, rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima izvodi radove na gradilištima visokogradnje i niskogradnje.
Osim za rukovanje osposobljen je i za održavanje, čišćenje, podešavanje i podmazivanje strojeva. Najčešći radovi koje izvodi su zemljani radovi temeljnog radnog sadržaja: iskapanje materijala u tlu, premještanje ili prevoženje iskopanog materijala, planiranje terena, čišćenje kanala i vodotoka te nabijanje materijala. Radovi se mogu obavljati na površini tla, pod zemljom i u vodi.
Učenici koji se obrazuju za ovo zanimanje sudjeluju na državnim i školskim natjecanjima gdje ostvaruju zavidne rezultate.
Praksu obavljaju u građevinskim firmama ili poduzećima u kojima stječu dragocjeno iskustvo i znanje potrebno za napredovanje i usavršavanje.
Ovo zanimanje pruža široku mogućnost zapošljavanja.
Posao je dinamičan, zanimljiv i izazovan.
Zapošljava se u građevinskim i komunalnim poduzećima, a mogu osnovati i vlastiti obrt.
Tesar JMO (*nema upisanih učenika u šk. god. 2024./2025.)
Tipično radno okruženje je rad u tvrtkama ili obrtima koje se bave tesarskim i krovopokrivačkim radovima, odnosno u svim većim građevinskim firmama. Tesar može otvoriti i vlastiti obrt. Tipično za zanimanje je rad na visini – skeli i na otvorenom prostoru.
Tesar izrađuje tradicionalne ili klasične oplate, polumontažne oplate, montažne oplate vertikalnih i horizontalnih konstrukcija i razne građevne konstrukcije. Izrađuje i montira drvene, cijevne i fasadne skele. Budući da tesari izrađuju konstrukcije koje su bitne za stabilnost i sigurnost određenih građevina, i ljudi koji na njima rade moraju stalno nadzirati kakvoću napravljenog. Izrađuje jednostavna i složena krovišta. Tesar koristi razne vrste materijala i pritom se služi raznim alatima i strojevima. Tijekom školovanja uči skicirati, čitati nacrte i prenositi ih na materijal koji obrađuje. Poželjna osobina budućeg tesara je dobar smisao za percipiranje prostora, vizualizacija i smisao za crtanje te ravnoteža i stabilnost za rad na visini.
Vrlo je velika potražnja za dobrim majstorima tesarima pa je i mogućnost stipendiranja vrlo velika, kao i njihova zapošljivost.
Zidar JMO
Zanimanje zidar temeljno je građevinsko zanimanje prisutno u svim dijelovima građenja zgrade od temelja do krova.
Osnovni posao zidara je zidanje: slaganje opeke, kamena i blokova od drugih građevinskih materijala i njihovo spajanje mortom ili drugim vezivima. Osim zidanja, zidar postavlja hidroizolaciju, ugrađuje okvire za vrata i prozore, žbuka unutarnje i vanjske zidove, betonira. Radi na objektima visokogradnje, niskogradnje ili hidrogradnje. Najčešće radi na gradilištu ili u pogonima za proizvodnju građevinskih proizvoda i montažnih elemenata.
Zidar treba dobro poznavati grafički način izražavanja i služiti se nacrtima jer po njima radi. Mora poznavati materijale koje koristi, njihova svojstva i tehnologiju.
Zidari najčešće rade na otvorenom, izloženi različitim vremenskim utjecajima. Rade na visinama, u pognutom položaju, stoga moraju biti snažnije tjelesne građe i stabilna zdravlja. Moraju imati dobar vid i sluh, uz besprijekoran osjećaj ravnoteže.
Obrazovanje zidara traje tri godine. Prilikom upisa u školu potrebno je prethodno zaključiti ugovor o naukovanju s licenciranom građevinskom tvrtkom ili obrtom. Nakon završetka obrazovanja polaže se završni ispit i stječe kvalifikacija.
Zidari se zapošljavaju u građevinskim tvrtkama ili obrtima.
Ako polože majstorski ispit, mogu otvoriti vlastiti obrt.
Trenutno je na tržištu rada manjak kvalificiranih zidara tako da svaki zidar po završetku škole odmah nalazi posao.
Ujedno je velika mogućnost dobivanja stipendije tijekom školovanja.

Sektor osobnih, usluga zaštite i drugih usluga
ČETVEROGODIŠNJA ZANIMANJA
Frizer DO
Frizer DO (prema dualnom modelu obrazovanja) četverogodišnji je program nakon kojeg učenici mogu pristupiti polaganju državne mature i nastaviti školovanje.
Kvalifikaciju ove razine čine općeobrazovni i strukovni dio kurikuluma koji se sastoji od strukovnog i izbornog modula i učenja temeljenog na radu.
Učenik u dualnom obrazovanju s poslodavcem sklapa ugovor o dualnom obrazovanju te ostvaruje pravo na ugovorenu mjesečnu naknadu za dio učenja temeljenog na radu koji se provodi u frizerskom salonu.
Kozmetičar DON
Kozmetičar DON (prema dualnom modelu obrazovanja) četverogodišnji je program nakon kojeg učenici mogu pristupiti polaganju državne mature i nastaviti školovanje.
Kvalifikaciju ove razine čine općeobrazovni i strukovni dio kurikuluma koji se sastoji od strukovnog i izbornog modula i učenja temeljenog na radu.
Učenik u dualnom obrazovanju s poslodavcem sklapa ugovor o dualnom obrazovanju te ostvaruje pravo na ugovorenu mjesečnu naknadu za dio učenja temeljenog na radu koji se provodi u kozmetičkom salonu.
TROGODIŠNJA ZANIMANJA
Autolakirer JMO
Autolakirer radi na poslovima zaštite, lakiranja i emajliranja proizvoda kao što su automobili, metalni namještaj, različita kućišta i drugo. Autolakirer radi na poslovima pripreme različitih podloga za bojanje (drvene, plastične, metalne), zatim nanosi boju ili lak koje nakon sušenja brusi i polira. Podlogu priprema različitim postupcima (struganjem stare boje, brušenjem, čišćenjem, kitanjem, izravnavanjem i dr.), a boje i lakove nanosi uranjanjem ili pomoću različitih kistova, četki i prskalica. Osim različitih vrsta boja i lakova, često upotrebljava različite kemikalije i otapala.
Tijekom školovanja autolakirer stječe teorijska i praktična znanja, upoznaje rad i način uporabe različitih alata te se upoznaje s različitim tehnikama nanošenja boja i lakiranja. Uči osnove sigurnosti na radu, protupožarne zaštite i zaštite okoliša. Stječe znanja o materijalima s kojima i na kojima će raditi. Pored osnovnih znanja o autolakirerskim poslovima učenici stječu i znanja i vještine u dizajniranju posebnih efekata i obojenja koristeći različite tehnološke postupke.
Nakon završenog obrazovanja, učenicima se pruža mogućnost napredovanja u struci kroz polaganje majstorskog ispita i osamostaljivanje kroz privatni obrt. Autolakirer se najčešće zapošljava u autoremontnim radionicama, ali se može zaposliti i u automobilskoj industriji, brodogradnji i u zanatskim radionicama.
Fotograf JMO
Fotograf pruža usluge fotografiranja studijskih portreta, krajolika, arhitekture, snimanja reportažne i reklamne fotografije te raznih manifestacija i događaja poput modnih revija, vjenčanja, krstitki, prve pričesti i slično. Odgojno-obrazovni program za zanimanje fotograf sastoji se od općeobrazovnoga dijela i strukovnoga dijela (program naukovanja).
Tijekom obrazovanja osposobljavamo učenike za efikasno, stručno i kreativno obavljanje poslova u sklopu fotografskog zanimanja i pripremamo ih za usavršavanje u struci.
Učenici će poznavati sigurnu i pravilnu uporabu sredstava za rad te ovladati principima zaštite na radu. Bitno je poštivati sigurnosne propise i razvijati ekološku svijest.
Stječu osnovna znanja o povijesti i razvoju fotografije kroz stručne predmete poput fotografije, digitalne fotografije i tehnike snimanja. Uče se koristiti fotoaparatima, rasvjetom i strojevima za izradu fotografije.
Savladavaju osnovne vještine i znanja o prijenosu, pohrani i obradi digitalnih fotografija u programu za uređivanje fotografija.
Stječu potrebno znanje za korištenje digitalnog fotoaparata, računala, skenera i printera kao i osnovna znanja iz kinematografije i videa.
Učenike se potiče razvijati estetske kriterije i profesionalnu etiku, uči ih se kako koristiti stručnu literaturu te se razvija samostalnost, ustrajnost, korektnost, inovativnost i odgovornost u radu.
U sklopu obrazovanja sudjeluju i u raznim aktivnostima:
– posjeti fotografskim izložbama,
– posjeti kulturnim, sportskim i društvenim događajima u gradu Karlovcu,
– sudjelovanje na fotografskim natječajima,
– terenska nastava (npr. fotografiranje arhitekture, noćne snimake, reportaže i slično),
– sudjelovanje u raznim događajima poput modnih revija i biranja miss.
Trajanje obrazovanja: 3 godine.
Frizer JMO
Frizer je jedno od naših najdugovječnijih zanimanja za kojim uvijek imamo velik interes. Frizer za muškarce i žene mora imati određene psihofizičke sposobnosti koje će mu osigurati uspjeh i izdržljivost u poslu.
Mnogi ljudi misle da frizerska struka od djelatnika ne iziskuje veće fizičke napore u obavljanju usluga jer uglavnom vide nasmiješene i prijazne frizere koji rade u čistom, svijetlom i ugodnom ambijentu. Pritom zaboravljaju da frizer mora posjedovati i zavidnu kondiciju i izdržljivost, zadovoljavajuće opće zdravstveno stanje i nesklonost alergijama, deformacijama stopala i kralježnice te kožnim bolestima. Dobar vid također je garancija uspješnog rada. Budući frizer mora biti komunikativan, uredan, kreativan i samokritičan prema svojem radu jer time stječe povjerenje korisnika i uspjeh u radu.
Budući frizer sluša nastavne sadržaje koji će mu pomoći da se razvije u kreativnu stručnu osobu, sposobnu da obavlja sve frizerske usluge. Praktičnom nastavom stječe se preciznost, spretnost i brzina u obavljanju usluga, a teorijski sadržaji su temeljni izvori znanja za njezinu primjenu u praksi.
Dugi niz godina uspješno surađujemo s velikim brojem licenciranih frizerskih salona koje vode vrhunski majstori frizeri prenoseći svoje znanje na učenike, buduće frizere. Frizerska struka napreduje i tehnološki se razvija prema trendovima u modi, estetici i umjetnosti.
Frizer mora pratiti promjene i inovacije kako bi bio što napredniji i uspješniji u svojem zanimanju, a to postiže stalnim usavršavanjem. Frizer je vrlo kreativno zanimanje kojim možemo pokazati vještinu i umijeće uljepšavanja i njegovanja ljepote tijela.
Kozmetičar JMO
Kozmetičar pomaže ljudima postići i očuvati lijep izgled. Njeguje kožu te ispravlja nesavršenosti lica i tijela koje nisu u području medicine jer liječenjem kože bave se dermatolozi. Većina kozmetičara radi u kozmetičkim salonima. Mogu se zaposliti i u prodaji kozmetičkih pripravaka i parfumerijama. Njihovi poslovi obuhvaćaju njegu lica, tijela i šminkanje.
Kozmetičar je stručna osoba koja tijekom školovanja treba savladati osnove dermatologije i anatomije, imati poželjne osobine kao što su ljubaznost i uslužnost, kreativno razmišljanje, tehničke i motoričke vještine, pedantnost i preciznost te osjet dodira.
Kozmetičari rade u čistoj i sigurnoj sredini. Rizici ozljeda na radu minimalni su ako se radnik pridržava propisa o higijenskoj zaštiti sebe i klijenta. Znanje o našem najvećem organu koži doprinijelo je tome da ljudi sve češće traže pomoć kozmetičara za čišćenje i njegu kože lica i tijela, uklanjanje suvišnih dlačica, problema prekomjerne težine, fizičke napetosti i celulita koje rješavaju masažom. U djelokrugu rada je i uljepšavanje šminkom koje se sve češće koristi, pogotovo za svečane prigode.
Budite i vi doktori za ljepotu – „beauty doctor“ kako nas popularno i s povjerenjem zovu ljudi u svijetu.
Nakon završene škole i polaganja majstorskog ispita možete otvoriti vlastiti obrt.
Trajanje obrazovanja: 3 godine.
Pediker JMO
Pediker je stručna osoba koja se bavi kozmetičkom njegom stopala i noktima na stopalu.
Posao pedikera usmjeren je na njegu i odstranjivanje hiperkeratoza (zadebljana koža, žulj, kurje oko).
Pritom se koristi potrebnim priborom, alatom, preparatima i aparatima – različitim vrstama rašpica, koristi credo, skalpel, škare, kliješta, tonike, kreme za masažu stopala, biljne kupke, mikromotor.
Osim pedikure program obuhvaća manikuru, kozmetičku njegu ruku i noktiju na rukama koristeći pri tretmanu potreban pribor, alat, preparate i aparate.
U programu učenice savladavaju postupke ugradnje tipsi, geliranje, lakiranje, trajni lak, nail art (oslikavanje noktiju), njegu nokatne ploče, masažu šake i ruku.
U programu se osim pedikure i manikure uče postupci depilacije i masaže tijela.
Nakon završetka trogodišnjeg programa u zanimanju pediker učenice su osposobljene kvalitetno raditi posao pedikure, manikure, depilacije i masaže tijela.
Nakon završetka školovanja, mogućnost zaposlenja je u salonima za njegu i uljepšavanje tijela.
Nakon dvije godine staža u salonima naše učenice polažu majstorski ispit kao krunu zanimanja i samostalno otvaraju svoje salone.
Soboslikar-ličilac JMO
Soboslikar-ličilac se bavi obojenjem i ukrašavanjem unutarnjih i vanjskih površina, izradom raznih vrsta zaštitnih i ukrasnih naličja, ličenjem i lakiranjem drvenih, metalnih i drugih dijelova građevina kao što su prozori, vrata, ograde i sl. Osim radova na novim objektima bave se i sanacijom oštećenih podloga, kao i zaštitom podloga u posebnim uvjetima.
Soboslikari-ličioci postavljaju i štukature, obnavljaju i restauriraju oslikane zidne površine u sakralnim i drugim objektima te primjenjuju i druge dekorativne tehnike ukrašavanja zidova u stambenim i poslovnim prostorima.
Tijekom školovanja učenici usvajaju znanja o vrstama podloga i materijala, upoznaju se s alatima, strojevima i materijalima koji se koriste pri soboslikarskim radovima, osnovnim estetskim principima za bojenje eksterijera i interijera, tehnologijom izvođenja radova i stječu vještine potrebne za samostalno izvođenje soboslikarskih i ličilačkih radova.
Soboslikar-ličilac tijekom školovanja usvaja znanja i vještine rada s bojom na tradicionalni način, a stječe i znanja o mogućnostima koje daje računalo prilikom upoznavanja s bojama, njihovim djelovanjem i mogućnostima njihova miješanja i kombiniranja u izradi prijedloga za obojenje.
Nakon završenog obrazovanja učenicima se pruža mogućnost napredovanja u struci kroz polaganje majstorskog ispita i osamostaljivanje kroz privatni obrt.
Jednostavno bojanje je zastarjelo. U modi su kreativne tehnike koje izražavaju individualnost pa je stoga i zanimanje soboslikara-ličioca vrlo kreativno jer kroz dekorativno uređenje eksterijera i interijera soboslikari stvaraju ugodno životno i poslovno okruženje.
Trajanje obrazovanja: 3 godine.

Sektor poljoprivrede, prehrane i veterine
TROGODIŠNJA ZANIMANJA
Mesar JMO
U Mješovitoj industrijsko- obrtničkoj školi Karlovac učenici mogu pohađati zanimanje mesar koje traje tri godine nakon čega stječu srednju stručnu spremu.
Pri upisu učenici moraju obaviti liječnički pregled medicine rada te sklopiti ugovor o naukovanju s poslodavcem koji posjeduje licencu za izvođenje vježbi naukovanja učenika zanimanja mesar. Licencu imaju PPK karlovačka mesna industrija d.d., Proizvodnja Bišćan j.d.o.o., Trgovačko-mesarski obrt Kušan, Spar Hrvatska d.o.o., Mesna industrija MM d.o.o., Klaonica Lorković uslužno-proizvodni obrt.
Zanimanje mesar je deficitarno zanimanje, stoga učenici imaju besplatan liječnički pregled medicine rada, a za vrijeme školovanja imaju mogućnost dobivanja stipendije.
Nastavni program sastoji se od općih predmeta, stručnih predmeta i praktične nastave. Praktična nastava se obavlja kod poslodavca. Dio praktične nastave obavlja se u školskom praktikumu te kroz stručne posjete mesnim industrijama.
Tijekom školovanja učenici će naučiti razlikovati vrste mesa, kategorije mesa, vrste masnih tkiva i iznutrica. Nadalje, učenici će se upoznati s alatima i strojevima koji se koriste u mesarskoj struci te svladati tehnološke operacije na linijama klanja, u odjeljenju za rasijecanje mesa, preradu mesa, pakiranje, skladištenje i transport mesa i proizvoda od mesa.
Učenici će biti osposobljeni za pripremu mesa za prodaju pa i za samu prodaju mesa i mesnih proizvoda.
Zanimanje mesar je specifično zanimanje, ljudi ga vole ili ne vole, pa je najbolje da ga upišu učenici koji su unaprijed zainteresirani i koji će ga voljeti jer u protivnom će ga teško obavljati. Međutim, tko god izuči taj zanat i bude imao volje raditi u struci, naći će posao bez problema.
Na kraju, i djevojke su uvijek dobrodošle te skoro svake godine imamo jednu mladu mesaricu koja se izvrsno snalazi u tom zanimanju.
Pekar JMO
Kruh je osnovna živežna namirnica, a njegova proizvodnja stara je kao i povijest čovječanstva. Proizvodnja kruha ne poznaje granice i tko savlada to umijeće, moći će ga primjenjivati u svim krajevima svijeta.
Kroz tri godine školovanja, učenici svladavaju osnove proizvodnje različitih vrsta kruha, peciva, tjestenine, proizvoda od dizanog, prhkog i lisnatog tijesta te ostalih pekarskih proizvoda. Znanje i vještinu stječu kroz teorijsku i praktičnu nastavu.
Praktična nastava odvija se u licenciranim industrijskim i obrtničkim pekarama u Karlovcu, Ogulinu, Slunju, Ozlju, Jastrebarskom. Dio prakse odvija se u opremljenom školskom praktikumu uz stručno vodstvo naših profesora.
Svake godine naši učenici pekari sudjeluju na državnom natjecanju u pekarstvu gdje osvajaju zapažene rezultate.
Nakon završene škole, mogućnost zaposlenja je u pekarama, trgovačkim centrima na odjelu kruha i peciva, pekarskim trgovinama, hotelima i restoranima, kao i kod proizvođača i distributera pekarskih sirovina.
Dobar pekar je traženo zanimanje.
Uvjet za upis je liječnička svjedodžba medicine rada i ovjeren ugovor o naukovanju. Nakon završene škole i polaganja pomoćničkog i majstorskog ispita postoji mogućnost otvaranja vlastitog obrta.
Pomoćni cvjećar TES (*nema upisanih učenika u šk. god. 2024./2025.)
Ovaj program namijenjen je učenicima koji su završili osnovnu školu po prilagođenom ili individualiziranom programu i imaju izravan upis.
Nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja, dobivaju nižu stručnu spremu.
Osposobljeni su za pomoćne poslove, međutim, većina učenika bez problema savlada i zahtjevnije zadaće te se osposobi za većinu poslova u struci.
Nakon završene škole, mogu se zaposliti u obrtničkim ili industrijskim pogonima ili otvoriti obrt.
Nastava se održava u malim grupama do 10 učenika u razredu, a učenici su 2-3 dana u tjednu na praksi.
Pomoćni pekar TES
Ovaj program namijenjen je učenicima koji su završili osnovnu školu po prilagođenom ili individualiziranom programu i imaju izravan upis.
Nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja, dobivaju nižu stručnu spremu.
Osposobljeni su za pomoćne poslove, međutim, većina učenika bez problema savlada i zahtjevnije zadaće te se osposobi za većinu poslova u struci.
Nakon završene škole, mogu se zaposliti u obrtničkim ili industrijskim pogonima ili otvoriti obrt.
Nastava se održava u malim grupama do 10 učenika u razredu, a učenici su 2-3 dana u tjednu na praksi.
