« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dana 26. rujna obilježava se Europski dan jezika. Kako bismo ukazali na važnost višejezičnosti i sve veće multikulturalnosti u cijelom svijetu, pa tako i našoj državi, proslavili smo ga i u našoj školi.
Učenici 1. E (Frizer), 1. F (Pomoćni pekar) i 3. G (Građevinski tehničar) razreda i školska knjižničarka Marija Košutić napravili su plakat s čestim frazama (npr. Dobar dan, Kako ste, Kako se zovete, Drago mi je i sl.) na različitim europskim jezicima. Sadržaj smo upotpunili pripadajućim zastavama i crtežima koji prikazuju kulture pojedinih država, poput građevina, znamenitosti i lokalne hrane.
Usto, učenici 1. A (Keramičar-oblagač, Monter suhe gradnje, Rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima), 1. B (Kozmetičar i Soboslikar-ličilac), 1. E (Frizer), 3. G (Građevinski tehničar) i 4. E (Frizer) razreda sudjelovali su u kvizovima i diskusiji o jezicima koje govore, načinu i važnosti učenja jezika. Rezultate možete vidjeti u nastavku.
Prvo je pitanje bilo Koje jezike govoriš?, s napomenom da mogu spomenuti i one u kojima nisu jako tečni ili znaju samo par fraza. Najviše je učenika izjavilo da govori hrvatski jezik (61 učenik), engleski jezik (60 učenika), srpski jezik (46 učenika) i bosanski jezik (39 učenika). To je bilo i očekivano s obzirom na jezičnu sličnost hrvatskog, srpskog i bosanskog jezika i blizinu susjednih država Srbije i Bosne i Hercegovine. Također, engleski jezik učenici uče od prvog razreda osnovne škole, sveprisutan je na društvenim mrežama i u popularnoj kulturi, a mnogi su učenici izjavili da je engleski univerzalan jezik koji zna većina ljudi. Slijedi njemački jezik kojeg zna 18 učenika, zatim slovenski (10 učenika), japanski (6 učenika), albanski (6 učenika), talijanski (6 učenika), turski (6 učenika), crnogorski (3 učenika), ruski (3 učenika), španjolski (3 učenika), francuski (2 učenika), romski (1 učenik), arapski (1 učenik) i ukrajinski (1 učenica). Učenici sa znanjem stranih jezika podijelili su s ostalima fraze koje znaju na tim jezicima.
Drugo je pitanje bilo Kako učiš jezike?. Najviše je učenika izjavilo da jezike uči gledanjem filmova i serija (50 učenika), zatim putem društvenih mreža i Interneta (47 učenika), slušanjem glazbe (40 učenika), iz udžbenika/radne bilježnice/bilježnice (31 učenik), igranjem igrica (31 učenik), razgovorom s izvornim govornicima (25 učenika), putem mobilnih aplikacija za učenje jezika kao što je Duolingo (7 učenika), čitanjem knjiga (6 učenika), u školi (4 učenika) i putem YouTubea (2 učenika).
Treće je pitanje bilo Zašto učiti jezike?. Najviše je učenika izjavilo da je znanje jezika potrebno za život/rad/studij u drugim zemljama (50 učenika), zatim za turistička putovanja (46 učenika), poslovnu komunikaciju (45 učenika), za zaposlenje ili zaposlenje na boljem mjestu (43 učenika), za razgovor s prijateljima i obitelji (30), za sklapanje novih prijateljstava (25), za surfanje Internetom (21 učenik), za razumijevanje drugačijih kultura (20 učenika), gledanje filmova ili serija (18 učenika), samo iz osobnog zadovoljstva (9 učenika), za shopping (8 učenika), za čitanje knjiga (4 učenika) i dobrobit drugih (3 učenika).